Grote overwinning heren Flevo

Zaterdag 23 september markeert de eerste wedstrijd voor Flevo H1 in het Jaap van der Krol bad in Nijkerk. De mannen van Flevo nemen het op tegen Thetis H1 uit Bemmel, de koploper in de kersverse competitie. Onder begeleiding van coach Jurjen Engelsman heeft Flevo al meerdere oefenwedstrijden in de regio gespeeld. De afgetrainde mannen waren dus in topvorm om aan de wedstrijd te beginnen. Met een volle bak wissels aan de kant van Flevo kunnen de mannen alles geven in hun eerste officiële polowedstrijd van het seizoen.

De wedstrijd begint met een aanval van Flevo. De bal weet via de midvoor echter alleen de paal te treffen. De tegenaanval van Thetis zorgt voor de eerste uitsluiting bij Flevo. Deze man-meersituatie wordt uiteindelijk benut waardoor Thetis de leiding in de wedstrijd neemt. Een minuut later volgt het antwoord waar bij Jelle Wiersma via een tikbal het eerste doelpunt van het seizoen voor Flevo H1 maakt. Door een zwemactie van Mark Stolk ontstaat ook de eerste strafworp in het voordeel van Flevo die gescoord wordt door Patrick Zwart. Er volgen hierna nog twee doelpunten voor Flevo, echter weet Thetis haar laatste aanval ook te benutten waardoor de eerste periode eindigt in 4-2.

In de tweede periode wordt al gauw een verschil duidelijk in de omschakeling van de aanval van beide teams. Robert Koelewijn weet maar liefst driemaal oprij te scoren voor Flevo door krachtige zwemacties. De mannen van Flevo weten elkaar goed te vinden in het veld waardoor de stand verder oploopt in het voordeel van Flevo. Thetis vraagt bij de eerste volgende uitsluiting van Flevo een time-out aan. Echter is de pressing van de mannen van Flevo hen fataal en wordt ook deze aanval niet benut. In de tweede periode treft geen enkele bal van Thetis het net waardoor met 7-0 de stand wordt uitgebreid naar 11-2.

Thetis herziet in de derde periode haar tactiek en via snelle passes op de vleugel weet het twee keer het doel te treffen. Maar ook Flevo blijft onvermoeid doorspelen ten gunste van de volle bank met wissels. Ook Matthijs Jut scoort voor Flevo zijn eerste doelpunt vanuit de tweede lijn. Met uiteindelijk nog twee doelpunten via de midvoorpostie brengt Mark Stolk de stand tot 17-4 aan het einde van de derde periode.

Het slot van de wedstrijd ziet in de eerste minuut nog een doelpunt van beide teams. Daarna volgt een strafworp in het voordeel van Flevo die wordt gescoord door Evert Guliker. Ook Patrick Zwart en Jelle Wiersma schieten hierna nog twee doelpunten voor Flevo binnen. Het laatste doelpunt zal zijn voor Thetis die nog een strafworp mee krijgt in de laatste minuut van de wedstrijd, welke de eindstand brengt naar 21-6. Na het laatste fluitsignaal mogen de mannen van Flevo H1 zich de voorlopige nieuwe koploper in de competitie noemen.

De volgende uitwedstrijd vindt plaats op 30 september tegen WWV Winterswijk H1.

Doelpunten: Jelle Wiersma (5), Patrick Zwart (4), Robert Koelewijn (4), Mark Stolk (3), Evert Guliker (3), Matthijs Jut (1), Ad van Twillert (1)