Dames van Flevo beginnen de competitie met een overwinning in Nijmegen.

De dames van Flevo begonnen het seizoen met een uitwedstijd in Nijmegen tegen de studentes van Hydrofiel. De dames gingen op stap zonder aanvoerder Jette Bokkers en Thalia Zwart. Invalster Josée van den Hoven was wel van de partij. Hierdoor hadden de Flevo dames 9 speelsters. De coaching werd deze wedstrijd verzorgd door Magrita Bolink.

De wedstrijd begon met een penalty voor de thuisploeg. Vera Molan zorgde voor de gelijkmaker. Zij scoorde met een actie op de midvoor positie. Hydrofiel scoorde daarna nog één keer, zo werd deze periode afgesloten met een kleine achterstand (2-1).

In de tweede periode ging het spel van beide kanten heel moeizaam en werd er lange tijd niet gescoord. Toch zorgde opnieuw Vera Molan voor de gelijkmaker. Zij scoorde in de zoemer, vanaf eigen helft, met hard schot. (2-2).

In de derde periode wilde coach Magrita Bolink dat het team terugkwam om te helpen in de verdediging. Ook moest er in de aanval meer gebruik gemaakt worden van de snelheid die bij Flevo aanwezig is. Acties maken rond de midvoor en dan in gaan zwemmen. De thuisploeg kwam opnieuw op voorsprong door een schot vanaf de zijkant.  Josée van den hoven bezette de midvoor en scoorde met een mooi lobje. De keepster van de thuisploeg had de bal niet goed vast en Lara van de Vliert ging hier goed op door, en veroverde zo de bal. In twee instanties kon ze zo scoren met een mooi boogje over de keepster heen. Vera Molan maakte een mooie zwem actie en kreeg de bal van achter aangespeeld, vervolgens schoot ze geplaatst van een afstandje in de lange hoek. De dames van Flevo pakten in deze periode voor het eerst de voorsprong (3-5)

In de vierde periode wilde de coach Bolink dat de aandacht vooral uitging op het verdedigen. Dat ging heel goed, maar zorgde er wel voor dat de aanvallen nu niet echt gevaarlijk meer werden. De thuisploeg wist slecht één keer te scoren. In de laatste minuut had Flevo een man-minder situatie. Het schot werd goed gestopt door Nora Doornhof, die de hele wedstrijd al goed lag te keepen. Zo hielden de dames de voorsprong vast, en werden de drie punten meegenomen naar Nijkerk (4-5)

Volgende week spelen de dames de eerste thuiswedstrijd van deze competitie tegen RCZ/EZZ uit Renkum. De wedstrijd start om 20:00 uur in het Jaap van der Krol bad.

Doelpunten Flevo: Vera Molan (3), Josée van den Hoven en Lara van de Vliert (1).