Spelers Flevo Heren 4 voor het goede doel naar Wit-Rusland

Van 11 september tot en met 20 september gaan wij met 4 waterpoloteamgenoten (Albert de Graaf, Corné van der Tang, Ronald Bokkers en Hans de Groot) met de Stichting Tsjernobyl Kinderhulp Nijkerk mee naar Wit-Rusland. Onze Flevo Heren 4 teamgenoot Albert de Graaf is al vele jaren betrokken bij deze stichting en is zelf ook al meerdere keren in Wit-Rusland geweest om daar op verschillende manieren hulp te bieden. Hulp, die ruim 30 jaar na de Tsjernobyl ramp nog steeds keihard nodig is. Voor meer informatie over de stichting en de activiteiten die zij doen ten behoeve van de mensen in Wit-Rusland, kun je kijken op de website http://tsjernobylkinderhulpnijkerk.nl

Verschillende keren heeft Albert verteld over de schrijnende situaties die hij daar meemaakt en hoe arm de inwoners zijn en hoe blij en dankbaar men is wanneer er hulp vanuit Nijkerk komt! Elementaire zaken als voeding, luiers voor kinderen, rolstoelen, verbandmiddelen, medicijnen, enz. zijn daar vaak geheel niet aanwezig. Terwijl wij hier in het mooie, rijke Nederland leven en hier is goede gezondheidszorg, eten en welvaart heel gewoon. De schrijnende zaken die door de stichting worden gemeld, raken ons en daarom hebben wij gevraagd mee te mogen om de situatie daar eens te bekijken, om zo nog meer gemotiveerd te raken om onze medemensen te ondersteunen!

In de week dat we in Wit-Rusland zijn, zullen we met geld van de Stichting op diverse manieren hulp bieden aan de mensen aldaar. Buiten het hulp bieden is het ons streven om voor ons vertrek de Stichting een mooie geldbijdrage te geven en daarvoor vragen we jullie hulp. Als jullie ons initiatief kunnen en willen ondersteunen met een bijdrage zou dat heel gaaf zijn!! Elke euro is welkom. We hebben speciaal hiervoor een MoneYou (dochter ABN AMRO bank) rekening: NL67 MOYO 0801 7024 61 t.n.v. Tsjernobyl Kinderhulp.

De Stichting Tsjernobyl Kinderhulp Nijkerk is A.N.B.I. goedgekeurd.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie bijdrage en wij houden jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen in de aanloop naar onze reis en na terugkomst volgt er een verslag van hoe en waar wij het geld aan hebben besteed.

Een Hartelijke Groet,

Albert, Corné, Ronald en Hans.