Mondkapjesplicht per 1 december;

Op 1 december gaat de mondkapjes plicht in. Dit houdt in dat het vanaf die datum verplicht is om in het Jaap van der Krol Bad een mondkapje te dragen. Dit geldt voor zowel medewerkers als bezoekers van 13 jaar en ouder. Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro.

In elke locatie geldt primair de veilige afstandsnorm van 1,5 meter.

De veilige afstandsnorm geldt niet tussen:

1. kinderen tot en met twaalf jaar en andere personen;
  2. kinderen tot en met zeventien jaar onderling;

Zwembad:

Voor iedereen van 13 jaar of ouder geldt:

• Bij binnenkomst en vertrek in het zwembad is het dragen van een mondkapje verplicht;
  • Vanaf de kleedruimte in de richting van het zwembassin geldt geen mondkapjesplicht voor zwemmers;
  • Vanaf de kleedkamer in de richting van het zwembassin is voor ouders/begeleiders het dragen van een mondkapje wel verplicht;
  • Voor alle medewerkers geldt altijd een mondkapjesplicht;
  • Uitgezonderd zijn de instructeurs tijdens het geven van zwemles en doelgroeples. Voor en na de les geldt ook voor hen een mondkapjesplicht.
  • Voor trainers, coaches en andere sportbegeleiders geldt altijd een mondkapjesplicht.

Gasten die weigeren een mondkapje te dragen:

Gasten die weigeren een mondkapje te dragen worden niet toegelaten in de locatie en worden de toegang tot de locatie ontzegd. Mocht een gast weigeren te vertrekken, dan is er sprake van huisvredebreuk en kan de politie gebeld worden, die de gast de toegang kan ontzeggen en bekeuren.