Zwem4daagse Flevo Nijkerk groot succes

Van maandag 1 t/m vrijdag 5 oktober organiseerde Zwem- en waterpolovereniging Flevo Nijkerk voor de twee keer op rij de zwem4daagse. Met 40 deelnemers meer dan vorig jaar was dit weer een groot succes. Gedurende de week zwommen 200 deelnemers 4 x 250 of 500 meter, afhankelijk van de leeftijd, terwijl het in de hal van het bad een drukte van belang was bij verschillende gezellige activiteiten. Deze werden mede mogelijk gemaakt door Jumbo Veltink en Schildersbedrijf Jur van de Beek.

Blik gooien in de hal

Op vrijdag werd iedereen voor zijn of haar prestatie beloond met een medaille. Cher Korver, de Nijkerkse rolstoelbasketbalster die tijdens de Paralympics in London met haar team de bronzen medaille wist te veroveren, was aanwezig om de eerste medailles te overhandigen.  Voor de jongste deelneemster, Lara van de Vliert , 6 jaar, was er een bronzen medaille voor de eerste deelname. Dat zwemmen een sport voor jong en oud is, bewijst mevrouw Kroon die met haar 86 jaar de oudste deelneemster was en uit handen van Cher Korver een gouden medaille ontving voor haar 33e deelname.

Cher Korver met oudste en jongste deelnemer

Net als vorig jaar werd ook de school met de meeste deelnemers beloond. Vorig jaar konden de leerlingen van Het Baken een beker mee terug naar school nemen. Dit jaar komt er zelfs op twee scholen een mooie beker te staan. Van zowel de Oranje Nassauschool als de Rehobothschool deden er 19 leerlingen mee.

Winnende scholen in 2012

Al met al kan er worden teruggekeken op een geslaagd evenement, waarbij veel mensen op een heel gezellige manier in beweging zijn gekomen. Op naar volgend jaar!

Laatste banen aan het zwemmen

Met dank aan Harry Koelewijn voor de Foto's