Zaterdag 30 oktober was het zo ver, na de afgelopen wedstrijd op het nippertje verloren te hebben reisden de dames van Flevo vol goede moed af naar Lelystad. Om hier met 9 Flevo dames het duel aan te gaan tegen de dames van de Houtrib. De dames waren ietwat gespannen, maar overtuigd van hun eigen kracht begonnen ze aan de wedstrijd.

De eerste periode kende een goed begin voor de Nijkerkse dames, Vera Molan wist de score na 35 seconden te openen door na een prachtige onderschepping het net te vinden met een perfect schot. De dames van de Houtrib wisten hier snel op te reageren, wat resulteerde in een tegendoelpunt.
Na een overtreding van de tegenstander wisten de dames de ‘man meer’ situatie goed uit te spelen, waarna Charlotte van Hamersveld de bal in de touwen schoot. De eerste periode werd afgesloten met een 2-1 voorsprong voor de dames van Flevo.

De thuisploeg begon in de tweede periode sterk, en wisten al na 19 seconden de stand gelijk te brengen. Gelukkig hadden de dames van Flevo hier snel antwoord op en wist van Hamersveld wederom een doelpunt te maken. De dames van de Houtrib wisten nog een keer het doel te vinden, waarmee de tweede periode eindigde in een 3-3 stand.

Margrita Bolink, die als speelster ook de taak van coach deze wedstrijd op zich nam, sprak de dames bemoedigend toe: rust bewaren is het allerbelangrijkst.
Met deze woorden in het achterhoofd startten de dames aan de derde periode. Na een sterk schot van de tegenpartij, kwamen de Nijkerkse dames op een achterstand. De Nijkerkse dames gingen vervolgens vol in de aanval, dit vertaalde zich al snel in meerdere kansen voor de Flevo dames. Jette Bokkers wist een van deze kansen goed te benutten door mooi inlopen op de rechterflank en wist hiermee de stand wederom gelijk te maken. De dames van Flevo gingen gelijk op met de dames van de Houtrib, de wedstrijd was bloedstollend spannend, de Nijkerkse dames moesten alles op alles zetten om deze pot te winnen.

De vierde periode begon goed voor de dames van Flevo, Melissa van der Horst wist een wereldbal naar Jette Bokkers te passen, waardoor Bokkers vrij doorkwam om zo de dames van Flevo weer op een voorsprong te brengen. Beiden teams hadden een ijzersterke verdediging. Marjolein Berghuis
wist de keepster knap te omzeilen wat resulteerde in een prachtig doelpunt. Met nog 30 seconden op de klok was het belangrijkste om de verdediging potdicht te houden, de bal mocht nergens meer heen.

De dames hebben hard gewerkt en vooral veel gezwommen, dit alles heeft geleidt tot een prachtige score van 4-6, waarmee de dames van Flevo de drie punten mee naar huis wisten te nemen. Het was een wedstrijd waarin het samenspel centraal stond. De dames van Flevo klommen door deze overwinning op naar een mooie tweede plaats. Moe maar voldaan gingen de dames terug naar hun thuisbasis; Nijkerk.

Zaterdag 6 november mogen de dames op het thuisfront aantreden voor de volgende wedstrijd. Deze wordt om 20.30 uur gespeeld tegen PFC Rheden.

Doelpunten: Jette Bokkers en Charlotte van Hamersveld (2), Vera Molan en Marjolein Berghuis (1).