Heren Flevo winnen van Piranha uit Enschede

Op de iezige avond van zaterdag 10 december mocht Flevo H1 weer aantreden tegen de Piranha, de studentenvereniging uit Enschede. Met Jurjen Engelsman als coach en 4 wissels op de bank ging Flevo de strijd aan met de nummer 2 in de competitie.

Jelle Wiersma was aan het begin van de wedstrijd al scherp en gaf een fraaie assist op Robert Koelewijn die binnen 15 seconden de openingstreffer maakte. Wouter Haandrikman was ook alert en zette Flevo op een 2-0 voorsprong met een taterbal in de bovenhoek. In de tweede minuut kwam de Piranha terug naar 2-1. Even daarna wisten Mark Stolk en Evert Guliker nog voor Flevo te scoren uit een midvoor- en zwemactie. Rustig speelden de heren van Flevo de periode uit met een stand van 4-2.

Slecht oplettende verdediging van Flevo zorgde ervoor dat de Piranha bijna op gelijke hoogte kwam en wist 1 doelpunt te maken. Mark Stolk was de enige die nog wist te scoren de tweede periode ondanks de overvloed aan persoonlijke fouten die gevallen zijn. Al met al was Flevo tevreden over de periode maar er moest scherper gespeeld worden om de winst te verzekeren.

Flevo begon scherp aan de derde periode en Mark Stolk wist na 22 seconden de voorsprong van Flevo uit te breiden. Roel Gijtenbeek wist het doel bij Flevo gedurende de hele wedstrijd zeer fraai te verdedigen en had keer op keer een goede redding. Achterlijk goed wist Flevo de voorsprong uit te breiden naar 8-4 door doelpunten van Haandrikman en Stolk. Al het zwemmen van de Piranha mocht niet baten want de verdediging van Flevo kon alles goed wegwerken. Interessante gebeurtenissen waren de rest van de derde periode ver te zoeken.

De laatste periode werd wederom geopend door Stolk die Flevo op een 9-4 voorsprong zette. De Piranha is ervan verzekerd om komende week op de man meer situaties gaat oefenen want er werden er 4 op rij misgeschoten. Na een tweetal doelpunten van de Piranha en een doelpunt van Robert Koelewijn was de einstand uiteindelijk 10-6.

De punten zijn voor Flevo weer binnen en de Piranha heeft een autorit van ruim een uur om na te denken wat er de volgende keer beter kan. Flevo mag volgende week op reis naar het WWV Winterswijk in het verre oosten.

Doelpunten Flevo: Mark Stolk (5), Robert Koelewijn, Wouter Haandrikman (2), Evert Guliker (1)

Persoonlijke fouten: Jelle Wiersma, Evert Guliker (3), Wouter Haandrikman (2), Mark Stolk, Ad van Twillert, Robert Koelewijn, Jelle Gijtenbeek (1)