Verslag Meerkamp zwemwedstrijd in Nijkerk (za 10 dec 2022)

Afgelopen weekend was de 3e meerkamp wedstrijd van afgelopen weekend. Met 4 ploegen was het een gezellige en sportieve middag. Aanwezig waren de Deltasteur (Kampen), De Woelwaters (Harderwijk, ZZZ (Dronten) en Flevo (Nijkerk). Net voor de wedstrijd kreeg de zwemselectie van Flevo de nieuwe sponsor clubkleding uitgereikt, Met dank aan Spring Team de nieuwe sponsor.

Bij deze wedstrijd waren een groot aantal nieuwe vrijwilligers aanwezig om ervoor te zorgen dat alles goed verliep. O.a. nieuwe personen bij de officials, het maken van het programma, de speaker, en hulp bij het verzamelen van de kaartjes met uitslagen.

De coaching van het team werd verzorgd door Frans en Thijs. Frans doet dit al jaren en Thijs helpt hem sinds dit jaar met de Meerkamp.

Coach Frans in de nieuwe Clubkleding

Coach Frans in de nieuwe Sponsorkleding

Bij de zwemmers was het feest voor Gilbert. Eindelijk had hij de 100 vrijeslag binnen de minuut gehaald.  Bij de dames viel Anna op met haar goede afstand bij de vlinderslag.

Met een tijd van 38 seconden was ze veruit de snelste. Bij de overige zwemmers werden er ook mooie tijden gezwommen, maar helaas ook wat diskwalificaties. Vaak waren dit beginnende zwemmers die de keer- of eindpunten verkeerd uitvoeren.  Hier moeten we aankomende tijd in de training veel aandacht aan besteden.

Met 4 estafette teams konden veel zwemmers ook nog een keer samen een wedstrijd zwemmen. Dit zorgt altijd voor veel plezier.

De uitslagen zijn hier geplaatst.