Bezoek van het Kinderpersbureau Zeewolde bij Flevo

Op dinsdag 2 juli werd Flevo bezocht door het kinderpersbureau uit Zeewolde. Het Kinderpersbureau is een initiatief van Omroep Flevoland en wordt geregeld door en voor kinderen. In Zeewolde wordt dit begeleid door Wilfred Feiter van Omroepflevoland. Basischolen uit Zeewolde kunnen zich aanmelden om deel te nemen aan de activiteiten van het Kinderpersbureau. Meestal zijn het kinderen uit groep 8. In dit geval was het Luc die deel uitmaakte van zo’n groepje. Hij zit op basisschool de Kiekendief in groep 8. Samen met Maarten, Adam, Milo en Max kreeg hij de nodige instructie van Wilfred. Er wordt immers met een heuse filmcamera gewerkt en er worden ook allerlei dingen geleerd over het maken van foto’s en het afnemen van een interview. Op school wordt vervolgens met de apparatuur geoefend en men moet een onderwerp kiezen. Zo was men al eens bij een dierentuin geweest, maar ook de manage in Zeewolde was al eens aan bod geweest. Luc vond het leuk om eens een reportage bij Flevo te maken.

Nick

Dus zo kwam het dat de filmploeg van het Kinderpersbureau naar Flevo ging. Er is met name tijdens het tweede trainingsuur gefilmd en er zijn foto’s gemaakt. Ook is er een aantal leden geïnterviewd.  Zowel de leden van het Kinderpersbureau, als de leden van Flevo vonden het erg leuk om mee te werken aan de reportage. Daarnaast is het natuurlijk een leuke promotie voor Flevo.

De reportage wordt (ip) uitgezonden op woensdag 17 juli, via Omroepflevoland, van 17.10 uur tot 17.20 uur. De herhaling is dan op zaterdag van 9.00 uur tot 9.30 uur (zie ook: www.kpbz.nl)

Mocht het niet lukken de uitzending te bekijken…. Er wordt aangewerkt om de link van de uitzending via de site van Flevo te activeren.

Link op Youtube

Veel plezier bij het bekijken,

Groetjes Marga & Luc