Beachwaterpolotoernooi

Een goed begin is het halve werk…. En daarom begonnen wij (het D- en het E-team) het jaar goed met een heus Beachwaterpolotoernooi op 5 januari.

Wat een feestje was het ! Sowieso super gezellig om met zoveel jeugd en enthousiaste ouders op pad te gaan.

En ook best wel bijzonder. Nog niet zo heel lang geleden geïntroduceerd binnen de internationale waterpolowereld. Zo was het voor de coaches Heimar en Margrita ook even kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Maar met de spelers die het snel oppikten erbij, ging het eigenlijk best wel snel heel erg goed.

Beach waterpolo heeft een paar opvallende wijzigingen ten opzichte van het waterpolo zoals wij dat kennen. Iedereen speelt met 3 veldspelers en 1 keeper (die heel actief mee kan doen in het veld!). Maar gelukkig wel op een iets kleiner veld, 10 bij 15 meter. Na elk doelpunt ga je gelijk verder met het spel. Niet even relaxed terug zwemmen naar eigen veld, gelijk in de contra aanval en de tegenstander verrassen. Wat wordt je hier snel en beweeglijk van! Maar ook iets sneller moe ?. Gelukkig mag je 3 wissels hebben en op meerder plekken op je eigen helft doorwisselen. Dus snel naar de kant en hup de volgende speler erin.

En word je eruit gestuurd? Dan ook snel naar de hoek, want je hoeft niet 20 seconden te wachten, je mag na het aantikken gelijk weer terug het veld in.

Zo ontstaat er een leuk attractief spel om te zien waarin iedereen continu ook deelneemt aan het spel en moet blijven opletten.

Tussen de wedstrijden door was het gezellig bij het tafelvoetbal en in de kantine. Veel tijd ook om te lachen met elkaar en elkaar aan toe moedigen.

Trots waren de coaches ook op het behaalde resultaat van hun ploegen. Het D-team begon super goed met 2 wedstrijden winst in the pocket .Maar met elke gewonnen wedstrijd werden ze tegen een zwaardere tegenstander geloot. Hierin troffen zij de laatste 2 wedstrijden toch een betere tegenstander. Maar ze konden met opgeheven hoofd (4e plaats van de 8 teams) naar huis gaan.

Het E-team steeg boven zichzelf uit, zij wonnen alle 4 de wedstrijden, waarvan de 2e wedstrijd toch wel het super spannendste was. Pas in de laatste minuut kwam het winnende doelpunt. Een 1e prijs voor Flevo. Ze werden beloond met een heerlijke traktatie welke zij sportief als zij zijn met het onder de 13 team deelden.

Zoals gezegd een goed begin is het halve werk, de jeugd is weer klaar voor het officiële seizoen!