Flevo Heren winnen nipt in Lelystad.

Op zaterdag 19 november hebben de mannen van Flevo H1 de reis gemaakt naar de Houtrib H1 in Lelystad. De Houtrib staat op de 8e plek, 3 plekken onder Flevo. Onder leiding van Jelle Gijtenbeek gingen de mannen te water.

De eerste periode werd geopend door Ivar Loos die voor Flevo de 0-1 erin schoot. De Houtrib wist zich al snel terug te knokken naar een 2-1 voorsprong. Door een schot van Wouter Haandrikman en een 5-meter van Evert Guliker pakte Flevo de voorsprong weet terug. De eerste periode eindigde nog met een doelpunt aan beide kanten.

De tweede periode bleef het spannend. Met steeds een maximaal verschil van 2 doelpunten bleef de score dicht bij elkaar liggen. Onder andere door een strafworp voor Mark Stolk en een strak schot van Ivar Loos eindigde de periode met 7-7.

De derde periode liep Flevo eindelijk een klein beetje uit maar 7-10 door schoten van Wouter Haandrikman, Mark Stolk en een boogbal van Jelle Wiersma. Toch wist Flevo de ruime voorsprong niet lang vol te houden en kwam de Houtrib terug tot 9-10.

De laatste periode was het alles of niks. Ivar Loos zette Flevo op een 9-11 voorsprong. Na een doelpunt van de Houtrib en Mark Stolk was de stand 10-12 met nog anderhalve minuut op de klok. Uitsluitingen bij beide teams werden niet benut, met nog 8 seconden op de klok wist de Houtrib nog een laatste keer te scoren. Toen klonk eindelijk het eindsignaal.

Flevo H1 pakte in Lelystad nipt 3 punten en verstevigde hiermee de 5e positie in de competitie. De volgende wedstrijd is zaterdag 26 november om 19:30 uur in het Jaap van der Krol bad tegen Triton uit Putten.

Doelpunten Flevo: Mark Stolk (5), Ivar Loos, Wouter Haandrikman (2), Evert Guliker, Ingmar Loos en Jelle Wiersma (1).