Flevo dames nemen 3 punten mee naar huis.

Na afgelopen wedstrijd tegen SG de Houtrib/Deltasteur nipt te hebben verloren maakten de Flevo dames zich vol goede moed op voor een nieuwe pot. Dit keer speelden ze tegen de Woelwaters uit Harderwijk. Met negen man sterk, inclusief jeugdspeelsters Nora en Lara, mochten de Nijkerkse dames de strijd aangaan.

Met volledige focus begonnen de dames aan de wedstrijd. De eerste minuut begon al goed met een uitsluiting aan de kant van de tegenpartij. Door het sterke man-meer spel wist Charlotte van Hamersveld vanaf de top het net te vinden. De tegenpartij werkte hard, maar het mocht voor hun nog niet baten. Jette Bokkers lag sterk op de midvoor positie en kreeg een mooie bal aangespeeld, met een backhand wist ze de bal mooi in de hoek te schieten. Niet veel later volgde er helaas een uitsluiting voor de Nijkerkse dames. De tegenpartij benutte de kans goed en scoorde. Charlotte van Hamersveld wist later in de periode nogmaals te scoren; dit keer met een schot van afstand. Er volgde voor beide partijen nog een uitsluiting, maar hieruit kwamen geen doelpunten voort. De eerste periode eindigde
met een stand van 1-3 in het voordeel van Flevo.

De dames speelde goed en moesten dit vooral doorzetten. Met dat in het achterhoofd begonnen ze sterk aan de tweede periode. Vijftien seconden na het fluitsignaal kregen de Flevo dames een vijf-meter mee. Jette Bokkers schoot de bal strak in de linkerhoek. Niet veel later volgde er helaas een uitsluiting voor de Flevo dames. De tegenstanders wisten hierdoor het doel te vinden. Nog geen tien seconden later was er wederom een uitsluiting, deze keer aan de kant van de tegenpartij. Vera Molan plaatste de bal strak in de hoek en wist hierdoor het doelsaldo van de Nijkerkse dames weer omhoog te trekken. De tegenstander wist later nogmaals het doel te vinden, door een uitsluiting van de Flevo dames. Het was Charlotte van Hamersveld die de periode afsloot met een strak afstandsschot.
Hiermee eindigde de tweede periode, wederom in het voordeel van de Flevo dames, met een mooie score van 3-6.

De derde periode begon voor de Flevo dames wat stroef, al na tien seconden wist de tegenstander te scoren. Gelukkig hadden Vera Molan en Jette Bokkers hier snel antwoord op: Molan gaf een prachtige assist, waardoor Bokkers de bal in het net kon tikken. Door het hardhandige spel van de tegenstanders kregen de Flevo dames wederom een vijf-meter mee. Charlotte van Hamersveld plaatste de bal mooi boven de keepster. Niet veel later scoorde de tegenstander via een uitsluiting van de Flevo dames. De Flevo dames lieten zich echter niet kennen, de aanvallen werden mooi opgezet waardoor Charlotte van Hamersveld wederom het doel wist te vinden met een afstandsschot. De tegenstanders wisten deze periode nog eenmaal het doel te vinden. Zo trokken ze de stand naar 6-9.

Het was belangrijk om de laatste periode zuinig op de bal te zijn, de Flevo dames hadden immers een voorsprong en wilden dit graag zo houden. Helaas wist de tegenstander een kans goed te benutten; de voorsprong werd kleiner. De Nijkerkse lieten niet over zich heenlopen; Jette Bokkers wist, terwijl ze onder water lag, vanuit de midvoor met een mooie backhand een doelpunt te maken. Hierna volgde wederom een uitsluiting in het nadeel van de Flevo dames. De tegenstander gebruikte deze kans, om te scoren. Vera Molan slingerde niet veel later de bal het doel in. De Flevo dames bleven sterk spelen en hard werken. Dat harde werken werd beloond. Vera Molan kwam vrij door en kon met een mooie stootbal de keepster omzeilen. De wedstrijd eindigde met een heuglijke uitslag van 8-12.

Met een voldaan gevoel, én met drie punten op zak, vertrokken de dames weer richting Nijkerk.

Volgende week, op 3 december, mogen de dames om 19:30 uur in Nijkerk aantreden voor een wedstrijd tegen het dames van de Breuly. Komt dat zien!

Doelpunten Flevo: Charlotte van Hamersveld (5), Jette Bokkers (4), Vera Molan (3).