Flevo sluit 2023 af met winst in Kampen

Met de laatste wedstrijd van 2023 in het vooruitzicht vertrokken de Nijkerkse poloërs richting Kampen. Deltasteur staat onderaan in de competitie en Flevo op de tweede plek dus er was goede hoop om met drie punten naar huis te gaan.

Deltasteur begon sterk aan de wedstrijd en kwam op 1-0 voorsprong. Daarna kreeg Deltasteur ook nog een overtal maar wist die niet te benutten. Flevo kreeg het voor elkaar om een minuut later weer op gelijke hoogte te komen na het benutten van een overtal situatie. De eerste periode bleven de ploegen aan elkaar gewaagd maar Flevo trok de eerste periode aan het langste eind, 3-4.

De tweede periode werd geopend door Patrick Zwart die Flevo op een 3-5 voorsprong zette. De rest van de periode verliep onrustig met diverse uitsluitingen aan beide kanten waardoor de gemoederen hoog opliepen. Deltasteur mocht richting het einde van de periode aanleggen voor een strafworp, maar de bal werd ongelooflijk hard over het doel geschoten. Mark Stolk sloot de periode af met een afstandsschot waardoor Flevo de periode afsloot met 4-7.

Ook de tweede helft van de wedstrijd bleek Flevo te sterk voor de ploeg uit Kampen. Robert Koelewijn gaf de verdediging het nakijken met een snelle omschakeling en wist hiermee tweemaal te scoren. Deltasteur kreeg nog erg veel overtal situaties maar wist hier geen gebruik van te maken. Met nog 2 minuten te spelen was het Ad van Twillert die een hattrick maaktte vanaf de midvoor positie. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met 8-15 in het voordeel van Flevo.

De heren van Flevo kunnen tevreden terugkijken op de eerste helft van het seizoen. Met de tweede plek in het kampioenschap maar wel 2 wedstrijden minder dan de koploper is er goede hoop dat de Nijkerkers op een mooie plek kunnen eindigen binnen de competitie.
Na de kerstvakantie is de eerstvolgende wedstrijd op 27 Januari tegen Thetis H1 in Bemmel.

Doelpunten Flevo: Mark Stolk (6), Ad van Twillert (3), Robert Koelewijn (2), Jelle Wiersma, Ingmar Loos, Patrick Zwart en Ivar Loos (1)