Eerste puntverlies voor dames Flevo.

Afgelopen zaterdag was het voor de dames tijd om naar Barneveld af te reizen. Voor de wedstrijd begon gaf Margrita Bolink aan wat ze graag zou willen zien in de wedstrijd. Daaruit kwam vooral naar voren dat de Dames van Flevo slim moesten gaan spelen en dat ze de bal altijd moeten kunnen verwachten.

De eerste periode ging goed van start toen Eva Schoon de 1-0 in het doel gooide. Dit was haar eerste doelpunt van dit seizoen dat ze op haar verjaardag heeft gescoord. Daarna was het de DWK die er 1-1 van maakte. Hierdoor eindigde de eerste periode met een gelijke stand.

Na wat extra tips van Bolink gingen de Dames van Flevo de tweede periode in. In deze periode was het Charlotte van Hamersveld die vrij doorkwam en daardoor een mooi schot op doel kon maken. De wedstrijd liep heel gelijk op, want niet lang daarna scoorde DWK de 2-2. Toen was het Vera Molan die de bal in het doel wist te krijgen en hier zorgde voor de 2-3. Na nog 2 doelpunten van DWK eindigde deze periode in 4-3 voor DWK.

Margrita Bolink vertelde de dames dat ze nog even hard aan de bak moesten gaan. Blijven spelen met aandacht en ook slim spelen. Daarna begon de derde periode. Deze begon met een doelpunt voor DWK. Later in deze periode hadden de dames van Flevo een man meer situatie waarin het Charlotte van Hamersveld was die de bal vanaf de top wist te scoren. Hierdoor eindigde deze een na laatste periode met 5-4.

De dames wisten dat ze nog 1 partje goed moesten doorpakken. Dat gaf ook Margrita Bolink aan. Het laatste partje in Barneveld begon met een doelpunt voor Lara van de Vliert, die na een mooie assist van Eva Schoon de bal in het doel wist te krijgen. Daarmee zorgde ze voor de 5-5. Het volgende doelpunt dat de Flevo dames in deze periode maakte werd gemaakt door Miranda van de Vliert. Zij lag in de man meer op de paal en kreeg de bal aangespeeld, waardoor ze de bal in het doel kon tikken. Hierdoor kwamen de Flevo dames op 5-6. Toen was DWK weer aan de beurt. Zij hebben toen 2 keer gescoord, waardoor de stand uitkwam op een 7-6. Met nog minder dan 2 minuten op de klok scoorde Margrita Bolink de gelijkmaker. Dit was het laatste doelpunt van de wedstrijd, waardoor de wedstrijd eindigde met een 7-7.

Volgende week spelen de dames een uitwedstrijd tegen De Breuly in Zevenaar. Deze wedstrijd begint om 15:55 uur.

Doelpunten Flevo: Charlotte van Hamersveld (2), Eva Schoon, Margrita Bolink, Lara van de
Vliert, Miranda van de Vliert en Vera Molan (1)