Heren 1 van Flevo Nijkerk speelde zaterdag 3 oktober jl. tegen EZPC in Elst. Het bad van Elst, toepasselijk 'De Helster' genaamd, is anders dan wat Flevo gewend is: smal, warm en erg ondiep.

De subtropische temperaturen van De Helster speelde de mannen van Flevo in het eerste kwart parten. Patrick wist dan wel de score te openen met een bal snel uit de draai geschoten, maar vervolgens ging het bergafwaarts voor Flevo. EZPC scoorde middels menig afstandsschot en door goede acties op de midvoor, waardoor de teller in het eerste part op 6-1 eindigde.

Flevo herpakte zich in het vervolg van de wedstrijd. Er werd een zgn. zoneverdediging neergelegd, waarbij de midvoor van EZPC niet meer aangespeeld kon worden. In de aanval van Flevo werden telkens 1 of 2 man vrijgelaten, waardoor schieten van afstand mogelijk werd. Matthijs scoorde hierdoor fraai in de rechterhoek. In het derde part deed Nick geluk hetzelfde in de linkerhoek. EZPC kwam niet meer dicht bij het doel, maar zij scoorden nog enkele keren van afstand. Eindstand na part 3, 9-3.

In het laatste part begon Flevo te wennen aan het historische bad en de speelstijl van de senioren van EZPC. Door goals van onder andere Patrick, Matthijs en invaller Wouter Haandrikman kwam Flevo terug tot 11-8. Net als in de eerste wedstrijd van de competitie kwam Flevo enkele minuten tekort om de winst te pakken. Anders gezegd: de mannen van Flevo kwamen te laat in hun eigen spel.

Het devies voor de volgende wedstrijd is dan ook om eerder het eigen spel met zoneverdediging en snelle counters te spelen. De volgende wedstrijd is al op 9 oktober in Nijmegen. Flevo speelt dan tegen Aqua-Novio '94.

Eindstand 11-08 voor EZPC.

Doelpunten Flevo: Patrick Zwart,  Matthijs Jut en Wouter Haandrikman 2,  Nick Geluk, Jelle Wiersma 1.