Ruime overwinning voor Flevo dames

Na een fantastische pot van vorige week tegen De Woelwaters gingen de dames vol moed door naar hun volgende wedstrijd. Deze was bij het thuisfront tegen De Breuly. De Nijkerkse dames werden weer versterkt door de jeugdspelers Nora en Lara. Zo gingen de dames met 10 man de wedstrijd in.

Het partje begon en gelijk binnen de eerste minuut kreeg Margrita Bolink het voor elkaar op de wedstrijd te openen. Doordat Bolink vrij door kon zwemmen naar de midvoor kon Jette Bokkers de bal passen naar Bolink, ze schoot de bal strak in de hoek van het net. Zo kwam de stand op 1-0 te staan voor de dames van Flevo. Vrijwel een minuut later kregen de dames van Flevo een man meer mee, hierdoor wist Vera Molan het door een tik bal het doel in te krijgen. Charlotte van Hamersveld was ook weer van de partij, ze krijgen een 5 meter mee en deze kon van Hamersveld strak in het doel krijgen. De laatste minuut ging in en Miranda van de Vliert kon de bal afpakken van de keeper en lobte deze prachtig in de hoek. Zo sluiten de thuisploeg het eerste partje af met een prachtige score van 4-0.

De dames speelde erg goed, met de halve veld pressing in hun achterhoofd gingen ze door met het 2de partje. En na nog geen minuut zwom Hamersveld vrij door en kon deze door de assist van Thalia Zwart de bal recht in het doel schieten. Even later werd er een mooi doelpunt gemaakt door Zwart door dat er een 2,1 situatie ontstond. Lara van de Vliert paste de bal mooi naar Zwart en zij kon de net het doel nog intikken waardoor de score op 6-0 kwam. De dames lieten zich niet sussen met een tegendoelpunt van de tegenpartij want direct hierna kon Jette Bokkers in een man meer de bal strak in de rechte korte hoek schieten. Met nog geen minuut later kwam Molan vrij doorgezwommen en kon via een stootbal de bal in net krijgen. Het partje sloot af met 8-1 voor de dames van Flevo.

Het derde partje brak aan en de dames gingen er weer voor hoe ze de eerste helft van de wedstrijd ook mee begonnen. En dat bleek zo, na 20 seconde lag Bokkers al midvoor en kon deze met een prachtige backhandbal in doel in krijgen. De tegenpartij kon door wat geluk nog een doelpunt maken waardoor de stand kwam op 9-2. De dames trokken zich hier niks van aan want daar kwam Miranda van Vliert weer aan. Zij maakte een doelpunt doordat Margrita Bolink een mooie assist gooide naar van Vliert in een man meer situatie. De dames vochten er in de laatste minuut nog voor om een mooi doelpunt te maken. En dit doelpunt wist Molan nog te maken. Doordat ze vrij doorzwom kon ze deze strak in het net gooien. En dit eindigde het partje in een stand van 11-2.

Het laatste partje was aan bod gekomen, de dames gingen er nog voor de laatste keer voor. Door een man meer tegen te hebben moesten we knokken om de bal uit het net te houden, en dit was gelukt. Om de wedstrijd of te sluiten heeft de jeugdspeler Lara van de Vliert nog kunnen scoren. Zij zwom hard naar voren en zwom zich hierdoor vrij van haar tegenspeler. Margrita Bolink paste de bal mooi naar voren richting van de Vliert en zo kon zij hem in de rechte korte hoek schieten. Hiermee sloot zij de wedstrijd af met een ruime overwinning van 12-2.

Doelpunten Flevo: Vera Molan (3), Charlotte van Hamersveld, Jette Bokkers, Miranda van de Vliert (2), Thalia Zwart, Margrita Bolink en Lara van de Vliert (1).

De volgende wedstrijd is zaterdag 10 december in Twello tegen de dames van Proteus.