Dames Flevo winnen opnieuw

Afgelopen zaterdag was misschien wel een van de belangrijkste wedstrijden van de competitie. De dames van Flevo moesten het opnemen tegen de nummer 2 in de stand, EZ&PC uit Elst. De dames uit Elst nemen met 2 wedstrijden minder gespeeld de 2e positie in. Bij winst zou Flevo de kop positie kunnen versterken. In de voorbespreking maakte aanvoerster Jette Bokkers duidelijk dat we moeten spelen zoals we alle wedstrijden al hebben gedaan. Goed samenspelen en uitgaan van onze eigen krachten.

Flevo dames - begin vd wedstrijd

Zoals altijd begonnen de dames Flevo sterk aan de wedstrijd met pressing halve veld en verdedigen in de ballijn. Kort na het fluitsignaal in de eerste periode wist Charlotte van Hamersveld na een mooie doortikbal van Jette Bokkers de 1-0 op het scorebord te brengen. De toon was gezet. Met nog een overtal situatie in deze periode wist Vera Molan, met wederom een goede pass van Jette Bokkers, de 2-0 te maken wat tevens de ruststand was.

Na wat goede aanwijzingen van coach Ronald Bokkers gingen de dames van Flevo verder waar ze gebleven waren, scoren. Jette Bokkers wist haar tweede doelpunt van de avond te maken door, na uitsluiting van een speelster van EZ&PC, een een-tweetje met een medespeelster de bal in het net te leggen. Na eigen zeggen was het zelfs een eigen doelpunt van de keepster, maar het was 3-0. Deze periode gebeurde er nog een hoop zwemacties, maar er werd helaas niet meer gescoord door goed keepers werk van Melissa van der Horst.

De dames van Flevo wilde de derde periode graag nog een paar balletjes bij de tegenstander in het net schieten. Helaas wist Flevo dit niet te realiseren. Wel kwam EZ&PC terug door twee doelpunten te scoren. Tijdens deze periode miste EZ&PC nog een strafworp, de bal viel op curieuze wijze van de hand van speelster van EZ&PC waardoor Flevo de bal kon veroveren. Zo eindigde de periode met 3-2 op het scorebord.

Flevo was vele malen sterker en moest vooral gebruik gaan maken van de zwemmende kwaliteiten van de speelsters. Zo wist Miranda van de Vliert door een inzwem actie de bal achter de keeper te leggen, na een mooie pass van Margita Bollink doorgetikt door Jette Bokkers op Van de Vliert. Halverwege kreeg een speelster van EZ&PC een strafworp tegen na goed inzwemmen op het doel door Margrita Bolink. Hieruit wist Jette Bokkers te scoren, 5-2. Met nog enkele seconden op de klok wist Vera Molan haar tweede van de avond te maken tijdens een overtal situatie op een pass van Thalia Zwart. De wedstrijd eindigde in 6-2 in het voordeel van de dames van Flevo.

Eindstand van de wedstrijd Flevo dames

Eindstand op het scorebord

De volgende wedstrijd voor de dames, is op 25 februari uit in Zutphen tegen de IJsselmeeuwen.

Doelpunten: Jette Bokkers (3), Vera Molan (2) en Miranda van de Vliert (1).