Flevo verliest opnieuw van Losser

Op de heldere namiddag van zaterdag 4 februari vertrok Flevo heren 1 onder begeleiding van de volle maan weer richting het verre oosten. Met de opkomende geur van de Johma salade wisten de mannen dat ze dichtbij Losser in de buurt kwamen. De vorige keer verloor Flevo van Losser met een magere 5-6 en de mannen waren vastberaden om nu wel punten binnen te slepen. Onder begeleiding van Flevo's alziend oog Jurjen Engelsman begonnen de mannen aan de wedstrijd.

In de openingsfase van de wedstrijd waren de mannen van Flevo nog niet goed ingezwommen, waardoor de mannen uit Losser op een 2-0 voorsprong kwamen. Pas in de tweede periode wist Flevo langszij te komen na een overtal situatie die Jelmer Kooij benutte en een zwemactie die Matthijs Jut in de verre hoek schoot. Flevo wist dit tempo vast te houden en kwam op een 2-4 voorsprong. De mannen van Losser lieten zich dit echter niet gebeuren en wisten de periode na grof geweld met 4-4 af te sluiten. Tijdens de tweede periode heeft Losser de wenkbrauw van Mark Stolk bewerkt met een ellenboog waardoor die zich richting het dichtstbijzijnde ziekenhuis mocht begeven.

De tweede helft van de wedstrijd zette Flevo goed aan en kwam op een 4-6 voorsprong na twee overtal situaties die benut werden door Jelmer Kooij en Evert Guliker. Ook de arbitrage begon steeds fanatieker te fluiten en werden steeds meer mensen naar de kant gestuurd met een persoonlijke fout. Na diverse overtal situaties vakkundig geweerd te hebben moest Flevo het de derde periode toch ontgelden, want Losser wist weer op gelijke hoogte te komen. De laatste periode begon met een tussenstand van 6-6.

Het fluitsignaal ging, de laatste en beslissende periode ging van start. Echter bleven de scheidsrechters de laatste periode ook erg veel fluiten. De éen na de andere speler werd eruit gestuurd bij Flevo, in de laatste periode werden 6 van de totaal 11 persoonlijke fouten van Flevo gegeven. Met 3 man op de kant met 3 persoonlijke fouten was coach Jurjen Engelsman genoodzaakt het water te betreden. Van al die persoonlijke fouten wist Losser helaas 4 maal te profiteren en bracht de eindstand op 10-7.

Met meerdere blessures, en zonder punten dropen de mannen van Flevo af richting Nijkerk. Na een zwaarbevochten wedstrijd gaat Flevo hard trainen om de komende wedstrijd op 11 februari tegen Natare H1 wel punten te pakken. De wedstrijd begint om 20:30 uur in het Jaap van der Krol bad in Nijkerk.

Doelpunten Flevo: Jelmer Kooij (3), Matthijs Jut, Wouter Haandrikman, Evert Guliker, Jelle Wiersma (1)