Flevo dames winnen van RZC/EZZ

De dames van Flevo hadden vanavond een thuiswedstrijd tegen SG RZC/EZZ uit Renkum. Dit team stond tweede in de competitie, dus de verwachting was dat het een lastige pot zou worden. Het team van Flevo was echter compleet en had er zin in. Zij werden gecoacht door Wouter Haandrikman. De opdracht voor de wedstrijd was om pressing halve veld te spelen en de aanval via de rechter zijkant op te zetten. Dit lukte goed. Al snel in de wedstrijd kreeg Flevo een strafworp mee en wist Jette Bokkers de 1-0 te scoren. Deze werd door de tegenstander snel beantwoord met de gelijkmaker. Dat liet Flevo niet op zich zitten en in no time scoorde Bokkers de 2-1. Aan het einde van een verder vrij rustige eerste periode wist Bokkers wederom uit een strafworp de 3-1 te scoren.

Ook in de tweede periode en eigenlijk de hele rest van de wedstrijd wist Flevo de meegekregen opdrachten goed uit te voeren. Daarnaast moet je soms ook gewoon een beetje geluk hebben, want door een verkeerd teruggespeelde bal van de tegenstander belandde deze bij Vera Molan en wist zij de 4-1 te maken. Ook het vijfde doelpunt werd door Molan gemaakt, door goed gebruik te maken van haar snelheid kwam zij vrij door en scoorde zij met een mooie tikbal. Na een doelpunt van de tegenstander uit een afstandsbal maakte Charlotte van Hamersveld uit een strafworp de 6-2. Over en weer werden er in deze periode nog enkele doelpunten gescoord, de 7e van Flevo door Thalia Zwart. De periode eindigde 7-4.

In het derde partje gebeurde er niet zoveel en werd er niet gescoord, totdat Vera Molan via de midvoor na een goede pass van Margrita Bolink de 8-4 wist te maken.

De vierde periode kon Miranda van de Vliert vrij snel doorbreken naar het doel. Zij kreeg een mooie pass van Charlotte van Hamersveld en maakte het 9e doelpunt voor Flevo. Kort daarna maakte Thalia Zwart het 10e doelpunt. Halverwege het 4e part veroverde Leonie van Keulen de bal van de tegenstander, zwom door naar het doel en legde de bal netjes in de hoek. De stand werd hiermee 11-4. De tegenstander kreeg nog een strafworp mee, maar scoorde hieruit niet. En ook Flevo liet een overtalsituatie onbenut. Aan het einde van het vierde part scoorde de sterke midvoor van de tegenstander echter nog wel een puntje. De wedstrijd eindigde 11-5.

Echt spannend is het eigenlijk niet geweest en door zich goed aan de opdrachten te houden en goed samen te spelen keek Flevo tevreden terug op deze wedstrijd. Na een minder goed begin van het seizoen heeft Flevo zich met deze winst inmiddels van de 6e naar de 4e plek in de competitie gewerkt. Het zou mooi zijn als zij deze stijgende lijn vast kunnen houden. We zullen het over twee weken weten, dan speelt Flevo uit in Lelystad tegen de Houtrib / Deltasteur, op dit moment de nummer 3 in de competitie.

Doelpunten Flevo: Jette Bokkers, Vera Molan (3), Thalia Zwart (2), Charlotte van Hamersveld, Miranda van de Vliert en Leonie van Keulen (1).