Gelijk spel tegen de Woelwaters

De thuiswedstrijd van Flevo Heren 1 werd gespeeld in het Jaap van de Krol bad tegen het Heren 1 team van De Woelwaters uit Harderwijk. Het beloofde een spannende pot te worden tegen De Woelwaters; het team dat afgelopen seizoen nog kampioen werd in deze waterpolocompetitie. Flevo begint de wedstrijd met tien man onder begeleiding van Jurjen Engelsman. De eerste periode komt Flevo op een 1-2 achterstand nadat Flevo een 5-meter niet weet te benutten. Ook de periode daarna ligt de wedstrijd vast. Door middel van uitsluitingen aan beide kanten weten beide teams maar 1 doelpunt te scoren, waardoor periode 2 eindigt in een geringe achterstand voor Flevo (2-3).

De derde periode begint met een doelpunt van De Woelwaters, waarop Flevo reageert met ook een doelpunt. Door weergaloze reddingen van Roel Gijtenbeek blijft Flevo in de wedstrijd. Beide teams leggen een goede verdediging neer waardoor het lastig blijft om te scoren. Pas halverwege de derde periode weten De Woelwaters de voorsprong uit te breiden naar 3-5. Een tweede zwemactie van Evert Guliker leidt tot de tweede 5-meter in het voordeel van Flevo. Dit cruciale moment moest ervoor zorgen dat De Woelwaters niet de overhand in de wedstrijd zouden pakken. Echter wordt ook de tweede strafworp gemist. Toch zit Flevo niet bij de pakken neer. De laatste minuut van de derde periode weet Flevo zich te herpakken met twee doelpunten uit twee op één volgende aanvallen van Matthijs Jut en Wouter Haandrikman.

Met een gelijke stand op het scoreboard gaan beide teams er in de laatste periode hard tegenaan. Ieder doelpunt van het ene team wordt gevolgd door een doelpunt van de andere partij. De wedstrijd blijft spannend tot de laatste seconde. Langzaam klimt de score naar 7-7 totdat het laatste fluitsignaal klinkt. Gelijkspel is helaas het enige wat erin zat voor beide teams. Al met al een spannende wedstrijd voor het publiek en beide teams zullen met een enkel puntje naar huis gaan.

Doelpunten Flevo: Matthijs Jut, Wouter Haandrikman (2), Robert Koelewijn, Ivar Loos, Ingmar Loos (1).

De volgende wedstrijd is op zaterdag 19 november, Flevo speelt dan uit in Lelystad tegen de Houtrib.