Flevo wint moeizaam van de Houtrib

Na de regenachtige middag van zaterdag 1 april mochten de heren van Flevo weer aantreden in het Jaap van der Krol bad. De Houtrib wist de vorige keer Flevo goed onder druk te zetten, in Lelystad werd het 11-12 in het voordeel van de Nijkerkers. Onder begeleiding van Jurjen Engelsman en versterkt door jeugdspeler Storm de Jong begonnen de mannen aan de wedstrijd.

Coach Jurjen Engelsman geeft aanwijzingen in de rust

Het begin van de wedstrijd was Flevo direct scherp, na slechts 13 seconden opende Mark Stolk de score voor Flevo. De eerstvolgende kans voor Flevo was een strafworp die helaas niet benut werd. Na diverse midvoor acties en schoten uit de tweede lijn wist Flevo de eerste periode af te sluiten met een 3-1 voorsprong.

De tweede periode verliep dramatisch voor Flevo, na meermaals onnodig balverlies wist de Houtrib zich helemaal terug te vechten in de wedstrijd. Flevo wist deze periode maar tweemaal de achterkant van het net te vinden met behulp van Mark Stolk en Jelle Wiersma. Na een heftig bevochten tweede periode stond het 5-5. De derde periode was een gecontroleerde periode voor Flevo waarin er vooral gefocust werd op niet onnodig balverlies lijden. Storm de Jong was het lichtpunt in de derde periode, de debutant van Flevo scoorde na een zwemactie en bracht Flevo weer op voorsprong.

de Houtrib werd gecoached door Olav Wilke (oud speler van Flevo)

Met een magere 7-6 voorsprong begon de slotfase van de wedstrijd. Het was erop of eronder. Jelle Wiersma was de laatste periode opgewarmd en wist tweemaal te scoren, Mark Stolk en Ivar Loos sloten de wedstrijd af en zorgde voor een 11-8 overwinning voor Flevo.

Flevo heeft de punten in Nijkerk kunnen houden en verstevigd zo de 4e plek in de competitie. Met nog twee wedstrijden te gaan komt het seizoen bijna ten einde.

Flevo ligt klaar om weer te starten na een Time-Out

Periode standen: P1 (3-1), P2 (2-4), P3 (2-1) en P4 (4-2).
Doelpunten Flevo: Jelle Wiersma, Mark Stolk (4), Evert Guliker en Storm de Jong (1).

De volgende wedstrijd is in op zaterdag 15 april in Putten tegen Triton.

Eindstand van de wedstrijd