Derby Flevo heren 1 & 2

Zaterdag 25 september begon de competitie weer voor Flevo. Dit werd gelijk een derby tussen Flevo H1 en Flevo H2. De wedstrijd was spannend en er waren veel mooie acties.

De eerste periode begon goed voor het heren 2 team. In de eerste twee minuten wisten ze een drietal punten te scoren, waardoor het heren 1 team op een achterstand stond. Het lukte heren 1 niet om hier met een goede reactie op terug te komen. In de laatste minuut scoorde heren 2 nog en keer en werd de stand 4-0. Met een stand van 4-0 zag het er niet goed uit voor heren 1. Maar de toon van het spel veranderde. Heren 1 wist heren 2 onder controle te houden en zelf ook goede acties te maken. In de eerste minuut kreeg heren 1 dan ook een man meer situatie, ze wisten deze uiteindelijk niet goed te benutten. Daarna viel de 5-0 voor heren 2. In het begin van de derde minuut wist heren 1 ruimte te maken voor een aanval en werd de 5-1 gescoord. Hierna kreeg heren 1 twee man-meer situaties en heren 2 een. Het lukte beide ploegen niet om hieruit een doelpunt te maken.

In de derde periode leek heren 1 meer de wedstrijd te bepalen. Na de eerste minuut kreeg heren 1 ook een 5-meter. Deze werd raak geschoten door Patrick Zwart.
Heren 2 reageerde hier gauw op door de 6-2 te scoren. Daarna kreeg eerst heren 1 en daarna een man meer situatie, beide ploegen konden hieruit te scoren en zetten de stand op 7-3. Later werd door heren 1 de 7-4 gescoord en daarna de 7-5 door nog een man meer situatie.

In de laatste periode wist heren 2 zich te herpakken. Eerst hadden ze een man meer situatie te pakken waarna het ze niet lukte om te scoren. In de tweede minuut kreeg heren 2 een 5-meter die benut werd. Hierna kreeg heren 1 een man meer situatie, hieruit kwam geen doelpunt. Daarna scoorde heren 2 weer. Kort hierna kregen heren 1 een man meer situatie die ze wel benutte. Toen stond de stand op 9-6. Beide teams scoorde in de laatste minuut nog een keer en zo werd de eindstand 10-7.

Doelpuntenmakers:

Flevo H1: Patrick Zwart 3, Jelle Wiersma 2, Matthijs Jut en Nick Geluk 1

Flevo H2: Mark Stolk 6, Wouter Haandrikman 3 en Jelle Gijtenbeek 1.