Verslag de Houtrib/Deltasteur (SG) Da1 – Flevo Da1 (4 nov 2023)

Flevo dames winnen vijfde wedstrijd op rij

De waterpolo dames uit Nijkerk speelden afgelopen zaterdag hun vijfde wedstrijd van het seizoen. Na drie weken geen wedstrijd te hebben gehad hadden de Flevo dames er weer zin in om een mooie pot te poloën. Voor de wedstrijd gaf Margrita Bolink ons duidelijke opdrachten mee. In de verdediging goed in de bal lijn liggen en alvast klaarliggen voor de contra. In de aanval moesten we gebruik maken van onze snelheid.

De eerste periode maakte we al snel een doelpunt. Jette Bokkers zwom met de bal naar de goal en van achter zwom haar verdediger op haar benen. Hierdoor kregen de Flevo dames een strafworp. Deze werd dan ook benut door Jette Bokkers. Hierdoor stonden we al snel op een 0-1 voorsprong. Even later in de eerste periode kreeg Jette Bokkers de bal op de midvoor aangepast door Vera Molan. Bokkers pakte de bal en scoorde met een mooie backhand. De Flevo dames sloten deze periode af met een 0-2 voorsprong.

In de tweede periode begonnen de Flevo dames was chaotisch. De wedstrijd had even stilgelegen door technische problemen met het bord. Hier maakte de tegenstander gebruik van en scoorde ze één keer waardoor de stand nu 1-2 was. Lara van de Vliert die reageerde hier al snel op en kon vrij door zwemmen naar de goal. Deze kans benutte ze en maakte een doelpunt in de linkerhoek. De stand was nu 1-3. Even later kregen de Flevo dames een man meer. Van tevoren hadden we afgesproken eerst even goed rond te passen en niet gelijk te gaan schieten. Dit deden de Flevo dames ook netjes. De bal werd door Josée van den Hoven goed op de hand gepast op Lara van de Vliert, waardoor Lara van de Vliert in één keer goed door kon halen in de rechterhoek. De Flevo dames sloten deze periode af met een 2-4 voorsprong.

De derde periode begon weer een beetje slordig. De tegenstander kon namelijk de 3-4 maken. De Flevo dames werkte hard en dit werd beloond. Vera Molan was bezig met een goede zwemactie. Lara van de Vliert legde de bal precies goed voor Molan. Vera Molan pakte de bal en scoorde met een mooie tikbal. De stand was nu 3-5. Wij hadden een man minder deze werd ook benut door de tegenstander. Even later reageerde de Flevo dames hierop. Jette Bokkers kreeg de bal op de midvoor aangepast. Bokkers draaide heel knap weg van haard verdediger en scoorde met een tikballetje. De stand was nu 4-6. Aan het einde van de periode kreeg Jette Bokkers nog de bal weer op de midvoor. Deze keer scoorde ze met een hele mooie backhand boven het hoofd van de keeper. De Flevo dames sloten deze periode af met een 4-7 voorsprong.

De laatste periode begonnen de Flevo dames weer met een mooi doelpuntje van Jette Bokkers. Deze keer had Margrita Bolink een mooie kans deze zat er helaas niet in. Jette Bokkers kon deze bal oppikken en hem alsnog in het goal krijgen. De stand was nu 4-8. De tegenstander kreeg nog een man meer deze wisten ze te benutten. De stand was nu 5-8. De Flevo dames wisten nog een laatste keer te scoren. Vanuit een twee meter speelde Jette Bokkers de bal op Lara van de Vliert die zo kon scoren. De wedstrijd eindigden met een 5-9 overwinning voor de Flevo dames.

Doelpunten Flevo: Jette Bokkers (5), Lara van de Vliert (3) en Vera Molan (1)

Volgende week spelen de dames om 19.30 uur thuis in het Jaap van der Krol bad tegen ZEW- Triton (SG) Da1 uit Ermelo/Putten.