Flevo wint derby in Ermelo

Op zaterdagavond 7 oktober gingen de Nijkerkers via een omweg richting het dorpse Ermelo, waar ze werden verwacht voor hun derde krachtmeting dit seizoen. In aanloop naar de competitie zijn er al twee oefenpartijen gespeeld waarbij Flevo tweemaal de overhand had. Onder begeleiding van Jurjen Engelsman gingen de mannen te water, door absentie van de vaste keeper was het aan Richard Deuzeman om de wedstrijd te keepen. De doelstelling van de coach was een mooie pot spelen met extra "Joie de Vivre!"

De opening van de partij begon sterk in het voordeel van Flevo. Na meerdere midvoor acties van Mark Stolk en een overtuigende verdediging wist Flevo in de eerste periode al snel te starten op 0-2 voorsprong. Die werd al snel uitgebreid naar 0-4 door acties van Patrick Zwart en Robert Koelewijn. Na de overtuigende start van Flevo was de tweede periode erg summier, ZEW-Triton wist tot driemaal de doelman te passeren.

De tweede helft van de wedstrijd moest Flevo zichzelf herpakken en met meer spelvreugd de bal rond laten gaan. Aangezien een flink gedeelte van de overtredingen het oog van de scheidsrechters ontging moest Flevo zich aanpassen en nog secuurder spelen. De derde periode was voor beide partijen erg moeizaam, beide ploegen scoorden maar eenmaal ongeacht er wel diverse overtal situaties plaatsvonden. In de rust voor de vierde en beslissende periode verzamelde Flevo zoveel mogelijk spelvreugde om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Na een aantal midvoor acties probeerde Patrick Zwart het vanaf de tweede lijn en schoot de bal strak in de hoek vanaf 7 meter. Hoewel de thuisploeg goed druk gaf in de eerste drie periodes, bleek dat bij ZEW-Triton de conditie toch een aandachtspunt was voor de komende trainingen. Flevo scoorde nog eenmaal uit een midvoor actie, eenmaal uit een overtal situatie en eenmaal uit een zwem actie.

Flevo wist zo de eerste plek in de net begonnen competitie te behouden, met 9 punten (uit 3 wedstrijden), en een doelsaldo van +25. Er kan teruggekeken worden op een wedstrijd waar Richard Deuzeman uitblonk als keeper, de spelvreugde steeds beter gevonden werd, maar waar knieblessures er niet beter van werden.

Nu is er een rust periode voordat Flevo de volgende wedstrijd heeft. Op zaterdag 4 november komt WWV-Winterswijk op bezoek in het Jaap van der Krol bad.

Doelpunten: Mark Stolk (5), Robert Koelewijn, Patrick Zwart (2), Ad van Twillert, Evert Guliker (1).