Archief stukken van Flevo duiken op in Vianen:

Voorzitter Henno Koelewijn neemt archief in ontvangst

Een paar weken geleden ontving het bestuur van FLEVO een zeer interessante e-mail. Hij kwam van de heer M. Pel. Zijn ouders hebben in de jaren 30 van de vorige eeuw in Nijkerk gewoond. In de mobilisatiekist van zijn vader, die in de schuur stond, ontdekte hij een map met papieren. Die papieren blijken voor het archief van FLEVO van onschatbare waarde te zijn.

Uitnodiging voor de oprichtingsvergadering

Tussen de brieven bevinden zich de uitnodiging voor de oprichtingsvergadering op 12 juli 1933. Verder zitten er verschillende wedstrijdformulieren tussen en ledenlijsten van de jaren 1933-1939. Dhr. Pel vertelde dat zijn vader bevriend was met dhr. Mol één van de oprichters van FLEVO. Voor zover hij weet heeft zijn vader in het eerste herenteam gespeeld, en heeft zijn moeder een secretaresse functie bekleed in het bestuur.

Archief Flevo

Enige oude brieven uit het archief.

Goos Drenth kijkt aandachtig in het Archief

De 'huis archivaris' van Flevo, Goos Drenth kijkt aandachtig mee in het archief.

Als waardering voor het feit dat hij de moeite nam deze spullen aan het bestuur te overhandigen ontving dhr. Pel een FLEVO zwembroek en een kistje met een borrel uit Nijkerk.

Als bedankje een echte Flevo zwembroek voor Dhr. Pel

De voorzitter bedankt Dhr. Pel onder meer met een orginele Flevo zwembroek.