Helaas geen winst voor dames Flevo

Afgelopen zaterdag vertrokken de dames van Flevo naar, de een na laatste wedstrijd van het seizoen, Apeldoorn om de wedstrijd te spelen tegen de nummer 1 van de competitie Aquapoldro. Aquapoldro was er alles aan gelegen om ook deze wedstrijd naar zich toe te trekken, omdat ze alle wedstrijden al hadden gewonnen.

Flevo kwam maar met 8 dames naar Apeldoorn i.v.m. blessures en een schorsing.

De dames starte de wedstrijd zoals alle wedstrijden, vol zelfvertrouwen om er een mooie wedstrijd van te maken.

Met pressing halve veld hoopte de dames van Flevo de wedstrijd te kunnen controleren.

Kort na het fluitsignaal stond de 1-0 al op het scorebord, maar gelukkig kort daarna kon Charlotte van Hamersveld de stand wil gelijktrekken door een mooi schot uit de tweede lijn uit een overtal situatie. Zo eindigde de 1e periode in een 3-1 in het voordeel van Aquapoldro.

De tweede periode begon Flevo goed door de 3-2 te maken met goed doorzwemmen op de keeper na haar redding. Helaas scoorde Aquapoldro weer snel, maar de dames van Flevo lieten hun hoofden niet hangen. Jette Bokkers en Miranda van de Vliert scoorde twee doelpunten waardoor de stand weer gelijk was. Er werd een strafworp benut en een een nul met de keeper net voor het einde van de periode.

In de derde periode probeerde de dames van Flevo, ondanks met de weinige wissels een tandje bij te zetten. Vera Molan wist in de deze periode de voorsprong van Flevo te scoren. Hiermee zette de dames Aquapoldro onder druk. Zij miste nog een penalty en zo was het einde van periode 4-5 in het voordeel van Flevo.

Met nog een periode te spelen moesten de dames van Flevo de rust gaan bewaren. Aquapoldro moest tenslotte winnen, zij waren en zijn de nummer 1. Helaas konden de dames van Flevo niet veel meer betekenen, Aqaupoldro liep uit naar 7-5. Gelukkig wist Charlotte van Hamersveld nog een mooi doelpunt te maken, maar mocht niet meer baten.

De wedstrijd eindigde in een eindstand van 8-6 voor  koploper Aquapoldro.

Flevo heeft een goede wedstrijd gespeeld, waar alles mogelijk was. Over 3 weken de laatste wedstrijd van het seizoen in Twello tegen Proteus. Hopelijk kunnen we volgend seizoen een complete competitie spelen zonder corona.

Doepuntenmakers Flevo: Charlotte Hamersveld en Jette Bokkers 2, Vera Molan en Miranda van de Vliert 1