19 maart, de laatste thuiswedstrijd moest Flevo Nijkerk tegen De Rijn uit Wageningen. Het beloofde een zware pot te worden. De coach Richard Deuzeman was bij voorbespreking niet aanwezig dus deze werd overgenomen door de aanvoerder Jelle Wiersma.

Dat bleek het juiste begin van de wedstrijd. Twee keer werd een speler van de Rijn uit het water gestuurd. Matthijs Jut profiteerde daar direct van met een schot in de hoek. De 1-0 was binnen. Daarna liet ook Sietse Visscher zien wat hij waard was: een mooi schot in de hoek. Helaas scoorde de Rijn - de keeperskwaliteiten van Tycho van de Brom in acht nemende - ook eenmaal een gelukstreffer. Tussenstand 2-1.

Na een snel overleg van een kleine 60 seconden, ving de tweede periode aan. Na een snel offensief scoorde Patrick de 3-1. Helaas werd deze voorsprong niet verstevigd. Na een minuutje viel de 3-2, welke niet veel later werd gevolgd door de gelijkmaker. Piet wist z’n felheid niet onopgemerkt te laten. Dit resulteerde dus in een man minder situatie. Hier wist De Rijn gelukkig niet van te profiteren. Een halve minuut voor tijd wist Evert toch nog een voorsprong te creëren door de 4-3 te scoren.

De 3e periode was minder gebeurtenisvol dan voorgaande periodes. Halverwege wist Mike de 5-3 te maken, welke na een kleine 15 seconden teniet werd gedaan doordat de 5-4 werd gescoord. Helaas wist De Rijn een halve minuut voor het fluitsignaal de gelijkmaker te scoren.

In de korte rust werd duidelijk gesproken over hoe de winst behaald zou kunnen worden. Dit bleek een gouden keuze. Een halve minuut na rust werd door Piet de voorsprong gemaakt door de 6-5 erin te leggen. Een minuut later wist Matthijs deze voorsprong te verstevigen doordat hij de 7-5 scoorde. Anderhalve minuut voor tijd werd de 7-6 gemaakt. Hier is het ook bij gebleven en winst was behaald.

Een mooie score waarmee het thuisseizoen afgesloten is. Flevo H1 is weergaloos dankbaar voor de steun en aanmoediging vanaf de tribune dit seizoen.

Doelpunten: Matthijs Jut: 2, Sietse Visscher: 1, Patrick Zwart: 1, Evert Guliker: 1, Mike van Kempen 1, Piet Heimen Bokkers: 1

Auteur: Patrick Zwart en Tjeerd Slokker