Flevo dames winnen in Zevenaar

Op deze mooie herfstmiddag moesten de dames van Flevo het in het Lentebad in Zevenaar opnemen tegen Dames 1 van De Breuly, die zesde stonden in de competitie van 11 teams. Flevo was ondanks het gelijkspel van de week ervoor nog altijd ongeslagen en stond aan kop. Voor de wedstrijd riep coach en speelster Margrita Bolink het team op om wat meer te variëren in de aanval en niet alles op de midvoor aan te laten komen. Dus lekker veel inzwemmen. Daarnaast kreeg het team de instructie om vooral goed gefocust te blijven op elkaar en het eigen spel, en scherp te zijn op het halen van de bal.

In de eerste periode opende Jette Bokkers in de tweede minuut de score vanaf de midvoor na een uitsluiting van de tegenstander. Kort daarna scoorde De Breuly het eerste tegendoelpunt. Aan het eind van de periode kon Lara van de Vliert echter vrij doorkomen en de bal in de linkerhoek afmaken. Hiermee was de score in de eerste rust 1-2. Het spel kon hiermee nog alle kanten op, het was zaak voor Flevo om scherp te blijven.

In de tweede periode was er al snel een uitsluiting voor Vera Molan. De tegenstander wist uit hun man meer echter niet te scoren. Dit lukte Bokkers wel, nadat zij na een mislukte doelpoging de bal in de rebound in het net wist te krijgen. Ook van een uitsluiting van Miranda van de Vliert wist de tegenstander niet te profiteren. Molan scoorde nog wel, met een drukbal. Halverwege de wedstrijd was de stand 1-4.

In de derde periode begon de tegenstander duidelijk moe te worden en het lukte Flevo steeds vaker om ballen handig af te pakken. Ook was er een aantal uitsluitingen van de tegenstander, waaruit Bokkers vanaf de linkervleugel wist te scoren. Het zesde doelpunt van Flevo was weer voor Lara van de Vliert, die vrij doorkwam via de zijkant en na een mooie voorzet van Marjolein Berghuis de bal in het net wist te leggen. Na nog twee doelpunten van Flevo werd de derde periode afgesloten met 1-8.

In de laatste periode was het voor Flevo vooral zaak om niet in te zakken en de grote voorsprong vast te houden. De tegenstander kon hun tweede doelpunt maken na de tweede uitsluiting van Miranda van de Vliert, daarna kon Molan echter nog tweemaal uit een man meer scoren, eenmaal vanaf de rechtervleugel in de korte hoek en eenmaal vanaf de toppositie. De wedstrijd werd afgesloten met een mooie overwinning: 2-10.

Hiermee blijft Flevo koploper in het klassement, zij staan nu los van de nummer twee. De kracht van Flevo zit hem vooral in de positieve teamspirit en het willen werken voor elkaar. Hier mogen de dames trots op zijn!

Volgende week speelt Flevo om 20.00 uur thuis tegen de dames van DWV uit Doesburg. Dat team staat derde en het belooft dus een spannende wedstrijd te worden.

Doelpunten: Jette Bokkers en Vera Molan elk 4, Lara van de Vliert 2.