Flevo dames lijden opnieuw puntverlies

De Flevo dames hadden voor deze wedstrijd hetzelfde afgesproken als de afgelopen wedstrijden. Gebruik maken van onze snelheid. Bewegen in de aanval en niet statisch gaan liggen. In de verdediging verdedigen in de bal lijn en een slag terug doen om eventueel de bal te onderscheppen voor een contra.

De eerste periode verliep stroef bij de Flevo dames. Het leek op een zwemwedstrijd. Er werd veel gezwommen door beide teams, maar helaas nog geen resultaat. Beide teams hadden het zwaar in het begin van de wedstrijd. Aan het einde van de eerste periode lukte het Jette Bokkers om de 1-0 te scoren. Dit deed zij door de bal mooi aan de rechterkant vlak langs de keeper in het doel te mikken. De Flevo dames stonden op 1-0 voorsprong.

In de tweede periode kwam DWV Doesburg snel op een 1-1 gelijke stand. De Flevo dames werkte hard om nog een doelpuntje te maken, maar helaas lukte dit deze periode nog niet. Flevo dames kregen wel een paar keer een man-meer situatie. Deze wisten de Flevo dames niet te benutten. DWV Doesbrug kon wel een doelpunt maken. De Flevo dames stonden nu op 1-2 achterstand. In de rust werd duidelijk gemaakt door coach Ronald Bokkers dat we meer moeten gaan bewegen in de aanval, zodat we een goal kunnen maken. In de verdediging moeten we elkaar beter helpen met overnemen. Na deze woorden gingen de Flevo dames gemotiveerd de derde periode in.

In de derde periode lieten de Flevo dames gelijk van zich horen. Margrita Bollink lag klaar op de midvoor om de bal te ontvangen. Er werd een mooi pasje gegeven op Margrita. Hierdoor kon ze een mooie actie maken en het balletje in de linkerhoek mikken. De Flevo dames stonden nu weer op een gelijke stand 2-2. Even later scoorde DWV Doesburg twee keer waardoor de Flevo dames 2-4 achterstonden. Aan het einde van de periode kon Jette Bokkers gelukkig voor de Flevo dames een doelpuntje maken. Jette Bokkers deed van een afstandje met een lobje in het doel. De Flevo dames stonden aan het einde van de periode op een 3-4 achterstand.

De vierde periode begonnen de dames weer gemotiveerd aan de laatste periode om als doel de wedstrijd onze kant op te trekken. Dit begon bij Miranda van de Vliert die tijdens een man-meer wist te scoren. Miranda van de Vliert deed dit door een lobje over de keeper. De bal dobberde net het doel in. De Flevo dames waren nu weer op gelijke stand gekomen 4-4. Even later kwam Miranda van de Vliert 1-0 door op de keeper en kon weer de bal met een lobje over de keeper heen in het doel mikken. De dames stonden nu 5-4 voor. Aan het einde van deze periode waren de Flevo dames heel erg strak op de verdediging, zodat de winst mee naar huis kon worden genomen. In de laatste minuut van de wedstrijd werd er bij de Flevo dames nog een speelster voor 20 seconden weggestuurd. DWV  wist hier gebruik van te maken en vanaf de rechterhoek de eindstand op 5-5 te zetten.

Doelpunten Flevo: Jette Bokkers, Miranda van de Vliert (2) en Margrita Bollink (1)

Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2023 in Twello.