Op 12 februari vertrokken de heren van Flevo richting het kleine en warme bad in Elst. Onder leiding van Ronald Bokkers begonnen de mannen vol motivatie aan de wedstrijd.

De eerste periode begon in het voordeel van EZPC die handig gebruik maakten van het ondiepe bad, zij scoorden hieruit 2 keer. De heren van Flevo herpakten zich en Matthijs Jut opende de score voor Flevo. Mike van Kempen scoorde vanaf de mid voor positie en Matthijs Jut dit keer uit een overtal situatie. Zij wisten Flevo op een 2-3 voorsprong te zetten. EZPC sloot de eerste periode af met de gelijkmaker.

De tweede periode begon rustig, pas na 2 minuten gespeeld te hebben wist EZPC het gelijkspel op te heffen met een doelpunt. Piet Heimen Bokkers zette Flevo met een strakke bal weer op gelijke hoogte en Patrick Zwart benutte aan het eind van de periode een strafworp.

Flevo voelde dat de tegenstander verslapte, ze werden moe. Onze heren begonnen scherp aan de derde periode. Na een goed schot van Jelle Wiersma en een taterbal van Matthijs Jut stond Flevo op een 4-7 voorsprong. Later deze periode werden er nog 2 overtal situaties gegeven aan Flevo, helaas werden deze niet benut.

Met een 4-7 voorsprong begon Flevo vol goede moed aan de laatste periode. Patrick Zwart opende de periode door in een overtal situatie de bal hard in de kruising te schieten. EZPC kreeg nog een strafworp, die werd ook benut. Met een voorsprong van 5-8 schoot Matthijs Jut nog een bal strak in de kruising in een overtal situatie. Piet Heimen Bokkers sloot de wedstrijd af door een strafworp tussen de armen van de keeper door te schieten.

De heren van Flevo hebben hard gewerkt en nemen 3 punten mee naar huis vanuit Elst. Er is fel gestreden en goed samengewerkt. Invalcoach Ronald Bokkers was zeer tevreden over het spel van de mannen. De volgende (thuis) wedstrijd van de heren is op 19 februari om 20.15 uur tegen Polar Bears H5.

Doelpunten: Matthijs Jut (4), Patrick Zwart en Piet Heimen Bokkers(2), Mike van Kempen en Jelle Wiersma (1)