09 December 2023 - Flevo H1 – De Meer H1

Op zaterdag avond speelden de mannen van Flevo H1 tegen De Meer H1 in het Jaap van der Krol zwembad in Nijkerk. Het nog ongeslagen team van Flevo, onder begeleiding van coach Jurjen Engelsman, nam het op tegen De Meer uit Culemborg, de nummer vijf uit de competitie. Vanwege de vele thuiswedstrijden van de andere Flevo teams waren de tribunes vol publiek. Dit deed de sfeer in het zwembad ten goede.

De eerste periode begint met kansen voor Flevo op de midvoor.  Echter gaat de bal via de vingertoppen van de keeper van De Meer niet de goal in. Het eerste doelpunt valt dan ook ten gunste van De Meer. Er wordt veel gezwommen maar de acties van Flevo bereiken niet de goal door slordige passes. De Meer speelt rustig vanuit de tweede lijn en weet de leiding te pakken, met een 2-1 voorsprong, vlak voor de rust met een afstandsschot.

De tweede periode opent Flevo met de gelijkmaker door Patrick Zwart. De volgende aanval is echter een uitsluiting voor Flevo wat De Meer weer op gelijke stand brengt. Met een aantal geweldige afstandsschoten van De Meer kan Flevo telkens maar net op gelijke hoogte blijven. De tweede periode eindigt in een 4-4 gelijkspel op het scorebord.

Ondanks het zwemvermogen weet Flevo haar aanvallen niet te benutten in de derde periode. De Meer breidt daarentegen de voorsprong langzaam uit met haar afstand schoten. Het is opnieuw Patrick Zwart die in de laatste seconden het enige doelpunt van de periode voor Flevo bezorgt.

Met nog een bak aan zwemvermogen probeert Flevo zich in de laatste periode uit de achterstand te worstelen. De vierde periode begint ook met een belangrijke kans voor Flevo. Er valt een uitsluiting tegen De Meer, echter wordt deze niet benut. Nu is het opnieuw Flevo die aanval achter aanval op de midvoor een uitsluiting krijgt. Hoewel vele gestopt worden door de keeper Roel Gijtenbeek is het aanvallend vermogen van Flevo niet goed genoeg om de bal bij De Meer in het net te krijgen. Flevo verliest uiteindelijk de eerste wedstrijd van het seizoen met 5-9. De volgende wedstrijd vindt plaats op 16 december om 16:30 uur tegen de Deltasteur in zwembad de Steur in Kampen.

Doelpunten Flevo: Patrick Zwart (2), Ad van Twillert (1), Robert Koelewijn (1), Wouter Haandrikman (1)