Wedstrijdverslag Flevo H1 – De Meer H2

De eerste wedstrijd sinds de corona-winterstop voor Flevo Heren 1 vindt plaats in het Jaap van der Krol Bad, te Nijkerk. De laatste wedstrijd tegen de mannen van De Meer H2 (uit Culemborg) eindigde in een 7-7 gelijkspel. Het team onder begeleiding van coach Richard Deuzeman was daarom vastberaden om in eigen bad de overwinning te behalen. In de eerste periode gingen beide teams gelijk op. Er viel een enkel doelpunt aan beide kanten, waardoor de eerste periode eindigde in slechts 1-1.

De eerste minuut van de tweede periode wordt goed benut door Flevo. Met een afstand schot door Sietse Visscher en een schot vanaf de midvoor positie door Mark Stolk weet Flevo een 3-1 voorsprong te bemachtigen. Ook volgt er een strafworp in het voordeel van Flevo. Deze bal vliegt echter via de binnenkant van de paal de goal uit, waardoor tot de verbazing van sommige, het doelpunt niet telt. Door een doelpunt van De Meer in de laatste minuut eindigt de tweede periode in 3-2. Ook in de derde periode loopt de wedstrijd op gelijke hoogte verder. Alweer wisten beide teams een enkel doelpunt te maken, wat betekent dat de laatste periode begint met een stand van 4-3.

De laatste periode biedt ook veel kansen voor Flevo, maar de keeper van De Meer blijkt lastig te passeren. Het eerste doelpunt valt dan toch als Flevo weer een strafworp mee krijgt door een goede zwemactie. In de laatste seconden van de wedstrijd weet Jelle Wiersma met overtuiging nog het laatste doelpunt van de wedstrijd te maken. De wedstrijd eindigt hiermee in een 6-4 overwinning voor Flevo Heren 1, wat alweer zijn derde winst oprij heeft bemachtigd.

De volgende wedstrijd van Flevo Heren 1 zal plaatsvinden op 5 februari in een uitwedstrijd tegen Polar Bears Heren 5 in Ede.

Doelpuntenmakers Flevo: Mark Stolk (3), Jelle Wiersma (2), Sietse Visscher (1).