Verslag Flevo H1 – Polar Bears H5 (20 nov 2021)

In het eerste part werd al snel de leiding naar de heren van Flevo toegetrokken. En na minder dan 3 minuten te hebben gespeeld had het team van Flevo al een voorsprong van 3 punten te pakken (3-0). Binnen 15 seconden wist het team van Polar Bears met een snelle aanval de stand naar 3-1 te brengen. In de laatste twee minuten van het eerste part wisten de heren van Flevo nog 3 en de heren van Polar Bears nog 1 punten te scoren om vervolgens de eindstand van het eerste part op 6-2 te houden.

Het tweede part verloopt moeizaam voor beiden partijen en pas na 1 minuut 20 kreeg Flevo het voor elkaar om de bal in het doel te parkeren (7-2). Na een niet benutte man meer situatie van Flevo kregen ze het voor elkaar om nog 1 doelpunt toe te voegen. Dit maakt de eindstand van het tweede part 8-2.

Beginnende aan het derde part krijgt Flevo al vrij snel een man meer situatie tegen die niet benut wordt door de tegenstander. Na drie punten van Flevo staat het nu 11-2. Tegen het einde van het derde part krijgt Flevo nog een kans met een man meer situatie maar helaas geen punt. Kort hierna krijgen zij het alsnog voor elkaar hun voorsprong uit te breiden naar 12-2. In de laatste minuut van het derde part weten de heren van Polar Bears twee keer te scoren en de eindstand van het derde part te zetten op 12-4.

In het vierde part weet Flevo vrij snel het doel te vinden 12-4. Kort hierna weten ook de heren van Polar Bears te scoren 12-5. Door goed gebruik te maken van een man meer situatie weet Flevo de stand uit te breiden naar 13-5. In de laatste minuut van het laatste part krijgt Flevo het voor elkaar nog een keer te scoren en de eindstand op 14-5 neer te zetten.

Doelpunten: Evert Guliker (5), Patrick Zwart (3), Matthijs Jut en Jelle Wiersma (2), Piet Heimen Bokkers en Mike van Kempen (1).